יום ראשון, 4 במאי 2014

כל מה שצריך לדעת על: מסחר באופציות

שוק ההון מלא באפשרויות ליצירת רווח, בין אם עושים זאת באופן עצמאי ובין אם בדרך המומלצת יותר, בסיועו של איש מקצוע שיכול ללוות ולתמוך בתהליך באופן שישמור על האינטרסים שלכם בצורה הטובה ביותר.

בתוך שוק ההון יש כלים שונים שבהם אפשר להשקיע. הכלים הללו נחלקים לקטגוריות שונות כך למשל יש מוצרים בעלי סיכון גבוה יותר ואחרים בעלי סיכון נמוך יותר, יש כלים להשקעה לטווח ארוך ואחרים לטווח קצר ואפילו מיידי. בשורה התחתונה מה שקורה בשוק ההון הוא קניה ומכירה של כלים, מוצרים, נכסים וסחורות כך שבשוק הזה מתרחשות מדי רגע פעולות מסחר שונות, בין אם מדובר על מסחר במניות, מסחר באופציות, אגרות חוב, מטבע חוץ וכיוצא בזה.

אחד הכלים המעניינים יותר הוא אופציות. מסחר באופציות, בשונה למשל ממסחר במניות הוא בכך שמדובר על תהליך הפוך. כשמשקיע קונה מניה הוא קונה בעלות חלקית על נכס מסויים ומרגע הרכישה הוא הופך לשותף, לא פעיל, בתוך העסק. כשהוא קונה אופציה, הוא קונה אפשרות.

ההזדמנות שבאפשרות

מסחר באופציות הוא מסחר באפשרויות, בשונה ממסחר בנכסים כמו שקורה עם מניות, אגרות חוב, מטבע חוץ וכל יתר מסלולי ההשקעה שעומדים לרשותו של המשקיע, באופציות מדובר כשמן כן הן על אופציות, אפשרויות.

יש שני סוגים של אופציות- אופציית קניה ואופציית מכירה. משקיע יכול לקנות אפשרות מכירה על נכס מסויים. המשמעות היא שבהתקיים תנאי סף, כשערך המניה יגיע לרמה מסויימת יוכל המשקיע לממש את האופציה שלו למכור את המניה. אופציית מכירה עובדת הפוך. משקיע קונה אופציה על מניה ושומר על עצמו מפני ההתרסקות שלה, כך שאם ערכה צונח מתחת לרף מסויים או מתחיל לעלות הוא יכול לממש את הזכות שלו על המניה.

מבחינת המסחר עצמו, אין הרבה הבדל בין מניות לאופציות, אלא רק ברמת הסיכון שלוקח על עצמו המשקיע. מסחר באופציות מאפשר מידה רבה יותר של בטחון, נקודות עצירה וגם יותר אפשרויות לרווח.

אם אתם רוצים לסחור באופציות חשוב מאד לעשות זאת בליווי של איש מקצוע. מנהל השקעות מטעם בית השקעות יוכל לסייע לכם בתהליך ולאפשר להפיק את המיטב מהכסף שלכם.

כמובן שתיק ההשקעות שלכם לא חייב להיות מורכב מאופציות בלבד ותוכלו לגוון אותו בשלל הכלים השונים שקיימים בשוק.

ניהול אופציות

אנשים רבים מקבלים אופציות במקום העבודה שלהם ובכך למעשה נהנים מהטבות פיננסיות משמעותיות בעת המימוש שלהן. במקרים רבים העובדים אינם בקיאים בשוק ההון ולא ממש יודעים מה ואיך לעשות עם האופציות אשר עומדות לרשותן. כיום ישנן דרכים שונות, ביניהן אנשי מקצוע וכך גם כלים שונים, שיאפשרו לנהל את המערך הזה באופן שיטיב עם העובד ויאפשר לו להנות מתגמול כספי ראוי בגין הזכויות הללו שלו.