יום שבת, 17 באוקטובר 2009

פורקס פלייס - הכנסה נוספת מהבית

שוק הפורקס (מסחר במטבע חוץ) הוא אידיאלי למשקיע הפרטי שרוצה להשיג מקסימום תוצאות במינימום זמן תוך כדי השקעת זמן מועט יחסית. שוק הפורקס מגלגל מיליארדים בשנה, כשהמשקיעים גורפים רווחים נאים. שוק הפורקס נחשב לאחד מזירות המסחר הכדאיות ביותר בעולם המתאושש מהמשבר הכלכלי. בזכות הפך שוק הפורקס לאחד הטרנדים החמים של 2009 כשהוא רק הולך וצובר תאוצה לקראת 2010, כשמשקיעים צעירים ומבוגרים, טירונים ובעלי ניסיון, מוצאים בזירה זו מקום בטוח להשקעותיהם.
ישנם ארבעה יתרונות בולטים למשקיע הפרטי בשוק המט"ח / פורקס:

1. עצמאות – בשוק הפורקס אתה אדון לעצמך. אין כול גורם בנקאי או רגולציה ממשלתית שמתערבת במסחר זה,
לכן הרווח מההשקעה יכול להיות גבוה יותר, כשדמי תיווך ועמלות, שבדרך כלל נלקחים בכול מסחר אחר, נחסכים למשקיע הפרטי בשוק הפורקס.

2. נגישות – המשקיע הפרטי לא צריך ללכת ליועץ השקעות או לפקיד בבנק כדי לבצע פעולות. המסחר בפורקס זמין עשרים וארבע שעות שבעה ימים בשבוע,
ומתבצע על ידי המשקיע הפרטי בפלטפורמת מסחר מקוונת המיועדת בדיוק לזה. כך המסחר במטבע חוץ הופך קל ופשוט, כשניתן לבצע פעולות במשך כול שעות היום.
כמו כן, קורסי לימוד בפורקס מוצעים למשקיע המתחיל במספר רב של אתרי פורקס, כשהדרך לצבירת ידע בתחום פשוטה מאי פעם.

3. מינוף – שוק הפורקס, באמצעות ברוקר מקוון שזמין בכול עת, מאפשר לך להגדיל את ההשקעה שלך, בדרך כלל עד פי 100. זאת אומרת, אם החלטת להשקיע 400$, הרי שבפועל ישנה אפשרות למנף את ההשקעה ההתחלתית ל – 4000$. כך הסיכויים להרוויח עבור המשקיע הפרטי עולים, בלי שיהיה צורך להשקיע הון גדול מלכתחילה. אפשרות המינוף אינה קיימת בשוק המניות או בשוק הנדל"ן, והבלעדיות של הפורקס על אפשרות המינוף היא זו שעושה את ההשקעה בפורקס לאטרקטיבית במיוחד.

4. דינמיות – שוק הפורקס משתנה כול הזמן כאשר בכול רגע נתון נסחרים צמדי מטבעות בשווקים מאסיה ועד אמריקה, מאירופה ועד אפריקה. עובדה זו הופכת את השוק לרב תנודות ומשתנה בכול עת. התנודות התכופות בצמדי השערים מאפשרות למשקיע הפרטי לגרוף רווחים נאים בזמן קצר ביותר, תוך כדי בחירות עצמאיות הנובעות מתנועת שערי המטבע.

ארבעה יתרונות ברורים אלו של שוק הפורקס הופכים אותו להשקעה בטוחה יחסית עבור משקיעים פרטיים שמשקיעים סכומים קטנים יחסית, ממנפים אותם עד מאה, וגורפים הכנסה נוספת נאה למשק הבית. כאשר אומרים שוק חופשי, הרבה פעמים אנחנו לא מבינים מה כול כך חופשי בשוק ההון עם כול המגבלות, חוסר השקיפות של הבנקים, בתי ההשקעות, עמלות התיווך, ומיסי הרגולטור – אך אם תבחנו זאת לעומק, שוק הפורקס הוא השוק החופשי האמיתי, כשכול משקיע חופשי להרוויח, או להפסיד (אחרי הכול, גם האפשרות הזאת קיימת אם השקעה חסרת תבונה), ללא התערבות של גורם צד שלישי בנקאי.